Ooievaarsnest bij bredevoort geplaatst

Op vrijdag 25 januari is er een ooievaarsnest geopend op het terrein van Willy Heinen, de eigenaar van de Intratuin in Bredevoort. Het vogelnest werd door drie werknemers van Intratuin en door werknemers van Prinsen Sloopwerken geplaatst. Het nest is 9.5 meter hoog en is te bezichtigen bij het weiland naast de Intratuin. Stichting Samenwerkend Actief Aaltens Platteland (SAAP) heeft het project deels gesubsidieerd. Ook Prinsen Sloopwerken en Intratuin hebben een deel van de loonkosten gesponsord.

Met het plaatsen van dit ooievaarsnest zijn er in de gemeente Aalten vier ooievaarsnesten met subsidie geplaatst. Omdat de eerder geplaatste nesten nog niet het beoogde resultaat hebben opgeleverd en mede door de bevindingen van Frans ter Bogt (zoals weergegeven in het uitvoeringsprogramma) heeft het algemeen bestuur van SAAP besloten om dit ooievaarsnest als laatste exemplaar te ondersteunen met een financiële bijdrage.

Uitvoeringsprogramma's

Uitvoeringsprogramma 2020